Tuesday, May 11, 2010

sedih, sayu, tak hepi~

fantasi sailormoonku nur munira binti hamid at Tuesday, May 11, 2010 3 power rangers yang comel
entry ni bkn utk ak sorang...
means..ak da xsedih2 mcm entry before ni...


erm...tetiba ja terigt psl sedih, sayu n xhepi...
semuanya brmaksud kita xgembira kan..
ada smething dm hati kita, dlm jiwa kita yg bg kita rs xselesa...
then, ad mcm2 sebab bg kita rs cmtu...
cthnya mcm xdapat ap yg kita nak...
mostly sebab tu la..
xkira la ap yg kita nk tu kan...
mcm xdpt beli makanan yg kita nk...
xdpt jwb soalan xm....
xdpt result yg kita aim...
then, ad gak sebab mcm kita tgk org yg kita syg tu sedih...
cthnya mcm kita tgk sorang dr family kita sedih...
sb ad ikatan famly, kita tetap rs sedih jugak kan...
then, mcm kalau parents kita sedih....
kita msti xsanggup kana tgk mak kita nangis, abah kita nangis...
tp kdg2 ak bg depa nangis...
sebab depa xleh tgk ak nangis..


so, kalo ak down sgt2, ak akn elakkan call depa or bg depa taw..
ak xnk parents ak nangis...
so, untuk ak, ad byk cr nk hlgkan sedih...
kalo xhlg pun, dptla kurangkan sedih tu...
cthnya mcm baca yaasin, baca quran, selawat byk2...
sebab tu pendinding yg plg baik...
then, ma'thurat....
sgt2 bleh tngkan jiwa time sedih...
kalau mampu, better bc ma'thurat kabir...
setiap lpas subuh n asar...
insyaAllah, kita akan dipelihara dr sebarang musibah...
bknnya kita memang confirm selamat...
tp at least kita da berusaha...
then, ad byk lg doa yg bleh diamalkan kalau hati xtenang, xtenteram...


nk tmbhkan lagi method utk kurangkan stress...
ak selalu beli makanan yg ak suka...
cth mcm coklat cadbury n aiskrim..
cadbury tu better yg besar...
even ad possibility nk gemuk kalo mkn yg besar tu...
ak xkesah...
sb hati tgh xtenang..
huhu...
then mkn aiskrim..
yg agak besar saiz dy...
hehe...slowly kit akn rs cool n tenang...

hmmm...
tu ja la yg ak selalu bt...
kdg2 kwn2 ak pelik awat ak tenang sgt...
tp tu la kan..
da mintak dr Tuhan nk jd tenang..
insyaAllah Dia bagi...


tp ak pun manusia jugak...
kdg2 hr yg xtenang, sedih...
mcm post before ni...
ak xdpt kwl diri sendiri...
rs cam da hlg jati diri yg selama ni ak pegang..
then, ak tido....
before tdo, bc doa byk2...
esknya ak beli cadbury n aiskrim...
slowly ak da rs ok...


emmm..pjg2 ak tulis....haish~
xpa, semua org ad up n down dlm hidup...
sb hidup cm roda...
kdg kita kat ats.kdg kita kat bwh...
kita xkn sedar bila kita akn smpai kat bwh..means jd sedih...
tgh2 hepi pun kita blh sedih....
no one knows~

so, live ur life...
don't be sad...
don't cry...
because Allah always with us~

la takhaf..
wa la tahzan...
innallaha ma'ana :)






Saturday, May 8, 2010

..................................................

fantasi sailormoonku nur munira binti hamid at Saturday, May 08, 2010 4 power rangers yang comel
speechless...
kan ke bagus kalo ak bt titik2 ni pjag....
then semua org fhm ak nk ckp pa....
bagusnya....
huhu..berangan trlebih tinggi ja..
ak taw..setinggi2 karya agung..
alquran alkareem pun kn ad org tafsirkan..
semua mmg sifat manusia xkn fhm sesuatu benda tu kalo xd penerangan..
secantik2 karya wiliam shakespeare pun kn ad org translate...
seindah2 karya a samad said, usman awang pun, org melayu sendiri xfaham...
mungkin sb mls nk fhmkn...
even guna bahasa melayu yg sgt indah...


ak tahu...
jalan hidup ak xmcm org lain...
smooth...
ak selalu kn hidup dgn dpt penderitaan dulu...
even ada jugak bahagia..
tp..xkekal lama...
n bt ak jd xtentu arah...
mula lupa bnda2 penting...
awat ak sng sgt jd mcm ni..
xthn dgn dugaan hidup..
ak rimas...


tp ak kena tabah...
org ckp...
kita xkn rs betapa indahnya kebahagiaan kalu kita xpnah rasa penderitaan...
tp kalau sentiasa derita, sedih, sepi...

maybe slh ak gak..
selalu pk yg negatif....
tp, bila ak pk yg positif...
hasilnya xpnah positif...
selalu kecewakan ak..
smpai ak rs cam hati ak sendiri da hlg..
xtaw p mn....


np semua bnda dlm hidup ak selalu bg ak sedih...
education, finance, social life, friendship, love....
ak hargai semua yg baik2...
yg jd kat ak..
sb ak thu ad org lain yg lg mlg nasibnya dr ak..
n ak xpatut nk persoalkan nasib ak..
qada' n qadar...
ak xleh halang..
ak tahu..ak kn berusaha nk dptkn yg trbaik..
utk ak sendiri...
n ak thu setiap kejadian ad hikmahnya...
hikamh tu akn smpai dlm mcm2 bentuk..
mcm doa...
either dimakbulkan masa tu, lepas tu..ataw kat akhirat..
cm mana pun..ttp akan dikabulkan jugak..
tp np ak selalu xdpt nk adapt, cope, agains bnda2 ni...
ak jd sgt lemah..
smpai rs annoyed kat diri sendiri...


ak xnk tergolong dlm org2 yg xbersyukur dgn nikmat yg Allah berikan..
ak sgt2 hargai keluarga, kwn2....
tp...
ak xkuat nk hadapi waktu ak lemah sorang2...
tp utk share dgn org pun ak xtaw cemana...
buntu
~~~~~

Friday, May 7, 2010

if...

fantasi sailormoonku nur munira binti hamid at Friday, May 07, 2010 0 power rangers yang comel
if i am still at school...
my beloved school...
with all lovely girls...
sweet seniors...
cute juniors....
we live happily...
all girls....
it was really peace....
but now....
hurm~

Wednesday, May 5, 2010

kucing

fantasi sailormoonku nur munira binti hamid at Wednesday, May 05, 2010 0 power rangers yang comel
ada sekoq kucing ni..gender jantan..dy sgt2 mnja..in a way xmcm kucing2 jantan yg lain...penakut ja...ak penah try selamatkan dy dr bumbung..setakat beberapa cm ja dr tanah n ak da pegang dy..turun je la yang..huhu..dy tetap xnk turun..lm2 ak da fed-up n ckp kat dy, "u turun sendiri ye syg"..huhu..pastu npk kucing betina mn ntah, bleh plak mengiau sakan..adehla syg oit....kucing betina tu xnk kat kucing jantan yg penakut mcm u...huhu..then ms lidv ari tu dy selalu duduk depan bilik ak cr mknan..huhu...cian dy..lapaq...bg je la ap2 yg kucing bleh mkn...then ak tukaq bilik daa..pg2 nk p mndi msti dy ad depan bilik ak...huhu..sayunya tgk..dy lapaq..tp ak sendiri lapaq n xda mknan nk bg kat dy...huhu...ak ngn kak fiza pgl dy TOP...sb mata dy mcm pakai eyeliner...hihi..mcm singer korea tu...huhu...well, ak hrp dy bleh jg diri sendiri..da kucing jantan kan..tembam pun ya jugak..huhu...erm..td ak ad bg aym yg ak mkn tu kat anak kucing ni...pastu td dgq ad kucng gaduh..rupa2nya top ngn ank kucing tu..gaduh nak duduk dpn pintu bilik ak..huhu..pastu ak pun ltak la sekoq kat sana, sekoq kat side lagi satu...hehe...br depa diam..comel~~~rindu kat kucing2 kat umah..huhu

Monday, May 3, 2010

ada apa dengan aku dan dia

fantasi sailormoonku nur munira binti hamid at Monday, May 03, 2010 4 power rangers yang comel
ntahla kenapa..
pg2 lg da ada something yg bg mood ak hilang..
huhu...
then msuk kelas td pg, rs pelik...
ak diam ja...
selalunya byk ckp ngn kwn2...
then ak cm xd perasaan even nk mkn...
tgk fb pun cm blur...
pastu tido...
pas bangun, pening2..
pastu rs loya nk muntah...
huhu...kenapakah...
then pas mandi, smyg maghrib...
pastu still sakit kepala n loya....
huhu...
lepas sapu myk cap kapak dgn byknya...
smpai rs cm da bleh terbang....
sakit ttp ada...
kepala ak da dihantuk2 ke dinding...
tp masih berdenyut2..
huhu...
xleh p silat...
nk berdiri pun xbetul...
kn landing...
tp xngntuk..
dan myk ckp kapak makin byk di kepalaku..
mcm mana ni...
waaaa....
windu nk silat....
huhu....

well...ak pelik..
sejak beberapa hari ni..
selalu terbayangkan seseorang...
ak xpasti kenapa..
kenapa dia...
huhu...

adakah sebab itu ak pening kepala?
huhu...
xthu nk jwb apa~

Sunday, May 2, 2010

pujaaan hatiku..hihi

fantasi sailormoonku nur munira binti hamid at Sunday, May 02, 2010 3 power rangers yang comel
hurm..
post ni dipublish sb ak tgh mkn nasi goreng pataya paprik...
dlm nasi ni ada ayam n daging...Align Centerayam mmg menjadi pujaan hatiku..
hehe...


daging plak..
lgsung xmenjadi pujaanku..
sebabnya...
msti daging tu akn melekat kat gigi...
huhu..
pastu part yg liat kat daging tu mmg bt ak tensen..
huhu...
kdg2 ak kunyah byk2 kali tp daging tu still mcm tu...
so, mmg ak kurang makan daging...
xmcm ayam...
hehe...




ikan....
ak just mkn ikan yg dimasak di rumah...
xkisahla rumah sapa..
asalkan bkn di kedai...
sebab ak pnah bli ikan yg still hanyir..
huhu..
hilang selera nk mkn...
bila siang ikan kat umah, msti gila2 pnya siang n basuh..
mak ak ckp, ikan tu xkan putih la basuh byk kali..huhu
plus..ak mkn ikan kat ekoq ja..
dr tgh bdn ikan smpai ke ekoq...
dr kecik ak mkn kat situ ja..
so, better ak bli ayam yg ak akn mkn satu ketul dr ikan sekoq tp mkn kat ekoq ja..
huhu...


seafood...
org ckp sedap...
tp bg ak...sedap ap...
lpas mkn abeh ak tergaru2...
huhu...
allergic la...
klo org ckp udang yg besar tu sedap...
ak tgk pon da rs gatal2..haha
ayam maintain the best~
hehe



well..bila balik umah, jrg dpt mkn ayam..
mak ak ckp, xelok sgt...
hr2 mkn ayam...
tp..tu je option..huhu
kat umah la ak akn bermesra ngn ikan..tu pun ikan2 yg normal..
ak suka ikan curut..
xtaw bhsa standard ikan apa..
hehe...
rupa dy mcm ikan cencaru tp yg saiz dy kecik..
sedap la...
then..ikan air tawar ak xkn mkn...huhu
cam ikan keli...
aiseh..mak ak pnah suap ak ikan keli...
nk bg ak mkn...
tp pastu dekat bpa liter air ak minum..
huhu..
xmo2...


so, ayam is the best in my life~~~
but bukan kat kepak ngn drumstick...
haha...
mati kutu ak nk mkn ayam kat situ...
hehe~~~

Saturday, May 1, 2010

induction course n family day 1mec 2010

fantasi sailormoonku nur munira binti hamid at Saturday, May 01, 2010 2 power rangers yang comel
smlm, 30 april 2010, ad induction course...bnda alah tu utk 1mec, formerly known as ivec...ivec is intervarsity engineering challenge and 1mec is one malaysia engineering challange...erm ak kn jd liasion officer aka lo...da pnah ad experience jd lo before ni..firstly, ms perayaan psscm kat uia..then ms nec thun lpas...smlm jumpa mainboard n sign memorandum of agreement...hehe..cm nk bt project juta2 plak ak rs...jd mrc pun xmcm ni..haha...then ad la briefing psl masterplan, challenge..mcm2 la lgi...

actualy, 1mec ni best n bagus la utk dak2 engin..hehe..dlm 1mec ni ad bnyk challenge..theory, practical, and innovation...problems that the participants need to solved is come from iium..hehe..rasakanla soaln uia cemana..huhu....soalan2 tu involved statics, dynamics, electric, electronics, programming, n mcm2 lg part of engineering...huhu...

td ad family day...kn ikat kaki 3 org sekali..then kn sepak bola tenis,angkat botol guna paku, cr duit dlm tepung, baling bola...semuanya pasal coordination kita ngn kawan..hmmm..mcm coordinated turn of an aircraft plak..hehe...last, baling belon..kn slmtkn belon sendiri..belon tu ada air..komiti2 ja yg sporting baling2 belon..kami semua diam ja ngn belon masing2..last2 nk slmtkn diri xnk basaah, baling jugak belon tu kat lantai..hehe...

anyway..xsabaq nk jd lo...nk jumpa dak2 engin dr u lain...share2 experience..hm..tp kemungkinan besar kn jg dak lki sb selalunya ivec hntr byk dak laki..huhu..hope dpt adik2 first year...so, xde la segan sgt nk jaga..hehe...ap2 pun, i will do my best..gambate moon! =)


 

T H E.S H I N I N G.L I G H T Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez