Sunday, February 13, 2011

arrijal man lelaki

fantasi sailormoonku nur munira binti hamid at Sunday, February 13, 2011
assalamualaikum..

tajuk macam nak kontroversi je weh..hoho..

just want to ask u, dear readers, how much do you need a man in your life..other than your family???.

uit..apa kes tiba2 nak speaking2 ni..geli la pulak..hehe

erm, tapi kan..sejauh mana kita perlukan seorang lelaki dalam hidup kita..seorang tu maksudnya teman sepanjang hidup la kan..our soulmate...

tak pun, kawan baik tapi bukan perempuan..lelaki la kan..hehe

tak pun, skandal..banyak2 skandal..hahahaa

erm, mungkin dulu 5 tahun aku sekolah perempuan..sekolah menengah pulak..zaman tu apa2 pun kena harapkan kawan2 perempuan..yes, masa tu sangat2 berpegang kuat pada slogan "girl power'!!!!sangat2 banggakan sekolah sebab semua perempuan dan rasa seronok sangat kalau dapat kalahkan sekolah yang semua lelaki..especially our twin..hahaha..perasaan tu masih ada la ni..yang nak kalahkan twin tu la..

pada masa tu jugak, memang kurang kawan lelaki..serius..kawan yg sgt2 rapat masa sekolah rendah pun tiba2 aku rasa segan sangat2 nak cakap dengan dia...haduila..dulu keck2 bukan main punya baik..da besaq masuk sekolah menengah jadi cam tu pulak..hehe..xsenonohnya.

hurm, penah p tusyen arab masa form 3..tu pun jenuh nak adapt dengan environment..budak2 lelaki dari sekolah twin tu aku rasa macam monster yang jahat..serius xselesa..lama2 baru ok la...

then, da makin besaq, mula la hormon2 nak menggatal kan..sungguh cam hampeh ja..pakat2 dengan kawan ambik majalah sekolah lain..tengok mana yang ensem2 nak cuci mata..haha..konfemla tgk gambaq budak lelaki ja..budak perempuan tak payahla kan..kat sekolah da banyak.hahaha..apa la sangat budak2 sekolah taw kan..nak tengok yang hensem2 ja..da besaq baru sedaq, ensem ja xguna pun..huhu

lepas tu, da abeh sekolah, nak pilih u pulak..wau..pilih tu..metafora sungguh..tak sedaq, u yang pilih..hehe..ikut hati, aku nak masuk u yang semua perempuan..haha..yang aku taw, maktab perguruan melayu melaka...tapi kat melaka, jauh and aku xnak and xda bakat jadi cikgu..huhu,,lupakan ja la..then dapat uia, engineering..what the......sumpah aku nangis masa dapat tau..aku pikir cemana nak survive dengan kos yang majoriti lelaki????

then, masuk la diri ni ke matrik uia pj..masa sampai, memang berdebaq2 la jiwa raga..tapi kan daftarr ikut jantina..hehe..so, aku hepi la lagi..tiba2 nampak budak2 lelaki..ok..brothers..waaaa...nak jatuh air mata..ramainya..mula rasa berdebaq2 dan sejuk semacam..macam nampak monster jahat!!!!bila start p kelas pulak, memang ramai budak lelaki dalam kelas..hadoi...sebelum tu ada gpdp-global players development programme..macam xmo angkat muka ja dalam ldk..malu...huhu...

and masa kat matrik, waktu paling best nak jalan masa brothers tengah sembahyang jumaat..hehe..aku sangat bahagia masa tu...p kelas ikut jalan yang brothers kurang lalu..penah sekali tu aku kat central spine..buat apa ntah kat situ..tiba2 lalu segerombolan brothers..huhu..dengan lajunya aku jalan cepat2 pi kat tepi dinding dan masa tu da seram sejuk semua..kaki ketaq2..haha

tu semua cerita zaman dulu..masa kat matrik dan masih lagi rasa tak perlukan lelaki dalam hidup and diri sendiri boleh buat semua benda.tak pun, mintak tolong kawan2 perempuan..huhu

sekarang ni????

setelah kenal lelaki itu bagaimana..buruk dan baiknya mereka..aku perlukan mereka..tapi, kadang2 jadi lemah sebab tiada mereka dan menangis sungguh sebab mereka..hu..buang ayaq mata sia2 ja..pengalaman mendewasakan manusia..tak terkecuali aku..persepsi dah berubah..aku tak boleh selamanya menentang dan nak jatuhkan lelaki..atau tak nak hormatkan lelaki..satu hari nanti aku kena hidup dengan seorang lelaki..the man that surely can complete me.huhu..

bagi aku lelaki ni kompleks..susah nak faham..if orang perempuan pun susah nak faham, susah la kan hidup..haha..men are from mars and women are from venus..memang banyak benda yang tak sama..dan yang tak sama tu akan jadikan sesuatu yang perfect.

kadang2 aku rasa menyampah denagn kaum ni..sebab nila setitik rosak susu sebelanga..suka2 hati mainkan perasaan perempuan sampai aku dah susah nak percaya lagi..tapi, kan tak elok pikir macam tu...salahkan semua orang sebab seorang ja..just jadikan guide untuk masa depan and tak payah jadi prejudis kan..

makin lama aku rasa, memang seorang perempuan perlukan seorang lelaki..untuk jadi teman hidup tu dah pasti..dan kawan2 lelaki pun perlu ada jugak..banyak beza kawan lelaki dengan kawan perempuan.huhu...bagi aku, untuk jadi seorang kawan baik, they are absolutely good and loyal..while female friends always be the first place in your heart..hehe..

pengajaran, jangan pandang seorang lelaki ikut rupa paras dia ja..kenal dulu dan baru cakap dia baik or tak and evaluate la apa pun.. :)

i love my male friends!hehe



0 power rangers yang comel:

 

T H E.S H I N I N G.L I G H T Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez